środa, 12 października 2016

Jesienny kotek czyli Scratch Junior krok trzeci...nasze pierwsze przemyślenia

Dzisiaj trzeci raz pracowaliśmy z wykorzystaniem tabletów. Zmienialiśmy wygląd kotka w edytorze graficznym (czyli po dziecięcemu pędzelku). My jesteśmy różni, więc nasze kotki też były spersonalizowane, jedne różowe, inne czerwone, a jeszcze inne we wszystkim możliwych kolorach.


Zanim tablety

Zanim usiedliśmy do tabletów przypomnieliśmy sobie funkcje klocków ruchu w zabawach. Cały czas pracujemy z tymi z niebieskiej szufladki, czyli strzałkami kierunkowymi, symbolami podskoku i obrotów. Staramy się też zapamiętać, że bez komendy start, kotek nic nie zrobi.



Jesienna tematyka, jesienne segregowanie

Jesienny wietrzyk narobił bałaganu w naszej sali😉, pomieszał kasztany i żołędzie. Trzeba było zrobić z tym porządek. Duże koła posłużyły nam za zbiory, które zostały oznaczone za pomocą liści, jedno kasztanowca, drugie dębu. Dzieci wyzbierały wszystkie jesienne dary i powkładały do odpowiednich zbiorów.









Jesienny kotek

Scratch Junior to nie tylko tworzenie kodu...to tworzenie kompozycji, dobieranie kolorystyki, rozwijanie wyobraźni. Dzisiaj poznaliśmy funkcję umożliwiającą edytowanie wyglądu duszków...nasze miały być w barwach jesieni...a że jesień ma wiele odcieni, to i różowe kotki nikogo nie dziwiły😉







Nasze tabletowe przemyślenia po 3 zajęciach

Trzylatkom bardzo łatwo jest wprowadzić zasady pracy na tabletach: trzymają się wybranej aplikacji,  nie ma też problemów z zakończeniem tabletowej aktywności, kiedy przychodzi na to czas. To bardzo cieszy.

Nie jest łatwe natomiast dołączanie kolejnych puzelków (trzeba najechać palcem dokładnie na symbol graficzny), żeby móc go przesunąć,  ale dało się zauważyć, że dzieci które byly na poprzednich zajęciach radziły sobie już lepiej.

Bardzo szybko  opanowały trzylatki znaczenie symboli z niebieskiej szufladki (wykorzystujemy je często przy różnych zajęciach, nie tylko wtedy, gdy pracujemy z tabletami).

I jeszcze jedno na koniec, dziś pracowaliśmy pojedynczo, żeby każdy mógł stworzyć takiego kotka, jakiego sobie wymyślił...i czasem tak będziemy pracować, natomiast zdecydowanie więcej plusów widzę przy pracy parami i dla dzieci i dla nauczyciela (w parach, pomimo wieku dzieci próbowały sobie radzić same, jak jedna osoba nie dawała rady przyłączyć, to próbowała druga, pracując pojedynczo, zdecydowanie częściej potrzebowały pomocy).

Następne tabletowe zajęcia poświęcimy na zapoznanie się z klockami z fioletowej szufladki...czyli będziemy się pojawiać i znikać...zwiększać i zmniejszać...

Reakcje:

0 komentarze:

Prześlij komentarz