poniedzia艂ek, 17 kwietnia 2017

Ozoboty w Kosmosie...z kartami pracy do wydruku...czyli mama po pracy馃槈

Bartu艣 i Hubert - moje prywatne ch艂opaki cz臋sto chc膮 testowa膰 to, co wymy艣lam na zaj臋cia dla dzieci, jakie艣 gry, jakie艣 zabawy. Ostatnio totalnie "zafiksowa艂am si臋" na malutkich robocikach...a oni razem ze mn膮. Dzi艣 rano wstali z has艂em "pobawimy si臋 robotami...mo偶e w kosmos...Jet Kosmiczny by艂 ostatnio na tapecie馃槈"...no to si臋 pobawili艣my馃槈






Merkury, Wenus, Ziemia...Mars...zapami臋tujemy kolejno艣膰 planet
Najpierw wersja dla mniejszych dzieci...czyli m艂odszy syn i jeden Ozobot zwiedzaj膮cy Kosmos w akcji, a ja przy okazji b臋d臋 mia艂a gotow膮 plansz臋 dla przedszkolak贸w. Jak wygl膮da plansza? To s艂o艅ce, od kt贸rego odchodzi "艣limak" z planetami...a w艂a艣ciwie z numerkami. Przy ka偶dym numerze miejsce na kod - 3 sekundy pauzy. Kiedy Ozobot przejedzie przez kod i si臋 zatrzyma, b臋dzie czas na wybranie w艂a艣ciwej planety i po艂o偶enie jej. Zwie艅czeniem naszego 艣limaka jest kod: zawr贸膰 na ko艅cu linii i zabawa zaczyna si臋 od nowa...z tym, 偶e teraz 膰wiczymy planety od ko艅ca.



Ziemia okr膮偶a S艂o艅ce w jeden rok, a Merkury w 0,24 roku
No to teraz wersja dla starszych, testowana na prywatnym drugoklasi艣cie...Ozoboty mog膮 je藕dzi膰 z
r贸偶n膮 pr臋dko艣ci膮, w zale偶no艣ci od tego, jak zostan膮 zaprogramowane. S膮 kody, kt贸re "ka偶膮" Ozobotowi jecha膰 bardzo wolno, wolno, szybko, nawet z turbo pr臋dko艣ci膮...wybieramy 2 planety, u nas na pierwszy ogie艅 posz艂y Merkury i Ziemia i tak dopasowujemy pr臋dko艣ci dw贸ch Ozobot贸w, 偶eby robot - Ziemia zrobi艂 1 okr膮偶enie, a robot - Merkury 4. Tu dzieci dzia艂a艂y metod膮 pr贸b i b艂臋d贸w, testuj膮c r贸偶ne opcje na ma艂ej planszy z dwoma okr臋gami...zabawy by艂o ca艂e mn贸stwo...艣miechu przy tym te偶...a mnie nasz艂a ochota na zapoznanie si臋 z ozoblockly.pl i pr贸b臋 zrobienia tego zadania w wersji dla jeszcze starszych, z bardziej precyzyjnie dobran膮 pr臋dko艣ci膮 i wymiarem promieni orbit, po kt贸rych si臋 Ozoboty poruszaj膮...

Tak wygl膮da plansza, na kt贸rej ozoboty wciel膮 si臋 w dwie wybrane planety. Zadaniem dzieci b臋dzie w艂a艣ciwe dobranie kod贸w, w taki spos贸b, 偶eby odwzorowywa艂y w艂a艣ciw膮 relacj臋 pr臋dko艣ci pomi臋dzy tymi planetami. 



Na tej planszy mo偶na ukaza膰 ruch 8 planet jednocze艣nie. Potrzebujemy do tego 8 ozobot贸w. 


Programujemy kolejno艣膰 planet...
To propozycja aktywno艣ci utrwalaj膮cej kolejno艣膰 planet, dodatkowo nastawionej na typowe kodowanie za pomoc膮 sekwencji barw. Nale偶y tak uzupe艂ni膰 puste miejsca na trasie, 偶eby Ozobot przejecha艂 ko艂o planet we w艂a艣ciwej kolejno艣ci. Wcze艣niej nauczyciel jeszcze rozk艂ada nazwy planet. Tu pojawia si臋 mo偶liwo艣膰 stopniowania trudno艣ci (w zale偶no艣ci od sposobu roz艂o偶enia karteczek z planetami trasa b臋dzie 艂atwiejsza do zakodowania, albo b臋dzie wymaga艂a chwilki zastanowienia). Je艣li gdzie艣 kod by艂by zbyteczny wystarczy po艂膮czy膰 drog臋 czarn膮 lini膮. Pami臋tajcie tylko, 偶eby sprawdzi膰, czy przy Waszym u艂o偶eniu planek zadanie jest mo偶liwe do wykonania.



Plansza z 膰wiczeniami utrwalaj膮cymi. W zale偶no艣ci od sposobu rozmieszczenia planet zadanie b臋dzie mia艂o r贸偶ny poziom trudno艣ci.




Plansz臋 z dwoma okr臋gami, plansz臋 z 8 oraz plansz臋 do programowania kolejno艣ci planet mo偶na pobra膰 pod poni偶szym linkiem:
kliknij i pobierz plansz臋
Plansz臋 z dwoma okr臋gami i do programowania nale偶y wydrukowa膰 standardowo, natomiast przy tej z 8 okr臋gami nale偶y wybra膰: w艂a艣ciwo艣ci/ustawienia druku, kilka stron, plakat 3 na 3.
Reakcje:

0 komentarze:

Prze艣lij komentarz