czwartek, 4 maja 2017

6 zada艅 po drodze do przyja藕ni馃檪

Dzisiejszy dzie艅 to kolejna ods艂ona projektu eTwinning Coding Friendship...tym razem z wizyt膮 w Szczekarkowie u naszych ma艂ych przyjaci贸艂 i ich pa艅 Edytek (Edyty Borowicz - Czuchryty i Edyty Sadurskiej) oraz Wioli Gduli by艂am ja, pani Basia (Barbara Mrozek) i pan Rafa艂 Mitkowski, czyli prezes firmy EduSense.



6 zada艅...6 rozdzielonych element贸w do z艂o偶enia w ca艂o艣膰
Przedszkolaki ze Szczekarkowa to jeszcze bardzo ma艂e dzieci, a zadania nie by艂y wcale proste. Do tego trudno艣膰 podnosi艂 fakt, 偶e zaj臋cia przyjecha艂 obserwowa膰 pan Rafa艂, kt贸rego dzieci wcze艣niej nie mia艂y okazji pozna膰...na szcz臋艣cie okaza艂 si臋 ca艂kiem sympatyczny i obserwacj臋 zamieni艂 na wsp贸艂prac臋 z dzie膰mi馃槂
Zacz臋li艣my od uzupe艂nienia kod贸w na trasie robot贸w, w taki spos贸b, 偶eby przejecha艂y ko艂o ka偶dego ko艂a z numerem zadania. Kiedy uda艂o si臋 to zrobi膰 (z ma艂膮 pomoc膮 go艣cia), przeszli艣my do 6 zada艅, po wykonaniu kt贸rych dzieci ka偶dorazowo otrzymywa艂y jeden element uk艂adanki.

Zadanie 1
Wie偶a wsp贸艂prac膮 wzniesiona
To zadanie to pr贸ba pracy zespo艂owej...nale偶y u艂o偶y膰 wie偶臋 wed艂ug podanego wzoru...ale, ale...nie mo偶na dotyka膰 d艂o艅mi kubeczk贸w, jedynie sznurki. 艁atwe to nie jest...zach臋cam do sprawdzenia...
Zadanie 2
Kubeczkowa symetria
To zadanie to dla dzieciak贸w pro艣cizna馃槈...cz臋艣膰 uk艂ada艂a fragment wzoru, pozostali dok艂adali symetryczn膮 cz臋艣膰

Zadanie 3
Bum bum rurki...postaw...zagraj
To trudno opisa膰...to trzeba zobaczy膰...obiecuj臋, 偶e nast臋pnym razem nagramy filmik馃檪
Zadanie 4
Tworzymy offlinowy skrypt
To zadanie polega艂o na utworzeniu skryptu, prowadz膮cego od zielonej kropki do czerwonej. Dzieci poradzi艂y sobie koncertowo

Zadanie 5
Znowu wie偶a...tylko kod inny
W tym zadaniu znowu budowali艣my wie偶臋...tym razem kieruj膮c si臋 kolorowym kodem

Zadanie 6
Oddzielnie...a jednak wsp贸lnie...osobno...a jednak razem馃槂
W tym zadaniu ka偶de z dzieci rysowa艂o swoj膮 tras臋 dla Ozobota, tak膮 jak膮 chcieli, jak膮 sobie wymarzyli...nast臋pnie stworzyli艣my jedn膮 wsp贸ln膮 i sprawdzili艣my, czy spodoba艂a si臋 robotom...my艣l臋, 偶e tak, bo przejecha艂y po niej bez problemu


Zadanie finalne
Zosta艂o ju偶 tylko z艂o偶enie fragment贸w w ca艂o艣膰...wysz艂o serce symbol przyja藕ni馃檪
Jeszcze tylko zdj臋cie na pami膮tk臋...chocia偶 mamy nadziej臋, 偶e nasz go艣膰 odwiedzi nas jeszcze nie raz馃檪
Reakcje:

1 komentarz:

  1. Ja swoje pociechy zawsze zach臋cam do wsp贸lnej pracy i zabawy, chwal臋 wszystkie tak samo, by nie dopu艣ci膰 do faworyzowania, bo wiem, 偶e to p贸藕niej mo偶e si臋 odbi膰 na ich zachowaniu. A wsp贸lne budowanie chocia偶by wie偶y fajnie je integruje :)

    OdpowiedzUsu艅