środa, 14 czerwca 2017

Spinnery...i...kodowanie...czyli Smerfy do domków

Moda na spinnery dotarła i do nas...więc dzisiaj propozycja gry z kodowaniem i spinnerami "Smerfy do domków"

Co będzie nam potrzebne?
Domek Smerfów zamieniony w kratownicę (opcjonalnie zwykła kratownica), dwa spinnery, dwa pionki...i to wszystko. Spinnery będziemy umieszczać na dwóch kołach, posłużą nam jako maszyny losujące. Na pierwszym kole mamy strzałki kierunkowe i czarne kropki. Strzałki będą wskazywać kierunek ruchu, kropki to pass. Drugie koło składa się z kilku cyfr. W lewym i prawym dolnym rogu domku mamy zielone pola, na nich umieszczamy pionki, to będą pola startowe. Zadaniem pionków będzie dotarcie do mety (odpowiednio pola szarego i fioletowego)...

Przebieg gry
Ustawiamy pionki na polach startowych. Pierwszy gracz kręci dwoma spinnerami, kiedy się zatrzymają patrzy co wypadło (pod otworami). Wybiera jedną z trzech opcji na pierwszym spinnerze (kierunek ruchu) i jedną z trzech opcji na drugim (liczbę kroków). Przesuwa pionek na właściwe miejsce (o wybraną liczbę kroków, w wybranym kierunku). To samo robi gracz drugi. Jeśli wypadnie czarna kropka możemy powiedzieć pass i nie wykonać ruchu (czasem jest to lepsze rozwiązanie niż wykonanie ruchu w złym kierunku).
Wygrywa "Smerf", który jako pierwszy dotrze do mety (pole szare lub fioletowe).



Reakcje:

0 komentarze:

Prześlij komentarz