niedziela, 29 października 2017

Dzień Misia ...propozycja zajęć z offlinowym kodowaniem🙂

Pod koniec listopada w przedszkolach często obchodzony jest Dzień Misia. Dzieci przynoszą swoje ulubione pluszaki, opowiadają o nich, rysują misie itp...dzień krąży koło tego sympatycznego bohatera. Dzisiaj propozycja aktywności związanej z kodowaniem i niedźwiadkami z różnych bajek...a trochę ich jest...Kubuś Puchatek, Miś Uszatek...znacie jeszcze jakieś misie?

Co będzie nam potrzebne?
Pokratkowana płaszczyzna: mata edukacyjna, karton, ułożone talerzyki...nie ma to większego znaczenia. Do tego kartoniki z obrazkami i strzałkami. Można je pobrać tu:
Obrazki



Przygotowałam w dwóch wersjach: same kontury do pokolorowania przez dzieci i w wersji kolorowej. I to nam wystarczy...
Przechodzimy do działania
Zabawa wprowadzająca:
Na wejście można rozłożyć obrazki i wspólnie z dziećmi ustalić z jakich bajek mogą pochodzić, następnie ułożyć je parami dopasowując do siebie ilustracje z tych samych bajek (Misia Uszatka mogą dzieci nie znać, więc warto im wcześniej pokazać tą bajkę). Teraz możemy przejść już do kodowania, zacznijmy od wersji najłatwiejszej
Wersja łatwa:
Na początek ustalmy z dziećmi co oznaczają poszczególne symbole (zielona kropka - start, czerwona - stop, strzałki - to jeden krok w tym kierunku, który wskazują, mamy jeszcze obroty, a strzałka z pofalowaną podstawą to podskok). W dzisiejszych propozycjach zabaw będziemy wykorzystywać tylko kropki i strzałki, pozostałe wykorzystamy przy kolejnych propozycjaw zabaw.
Na macie układamy zieloną kropkę i dwa kartoniki z ilustracjami z tej samej bajki. Zadaniem dziecka jest ułożenie kodu - drogi, którą należy pokonać, żeby przemieścić się od startu do domku z zachowaniem warunku przejścia przez dodatkowy obrazek. Kod układamy ze strzałek na dole maty.

Wersję łatwą utrudnimy minimalnie dodając dwa niepasujące obrazki, te droga musi ominąć

Wersja trudniejsza:
W dwóch lub trzech dowolnych częściach maty układamy domki misiów, pozostałe obrazki również rozkładamy na macie. Na macie zaznaczamy jeszcze start. Teraz układamy odpowiednią liczbę kodów, od startu do domku przez właściwe obrazki. Jeśli chcecie zamienić się w bohatera bajki, to warto wtedy do kodu wprowadzić też obroty...ale na początek wystarczy wersja z samymi strzałkami kierunkowymi...miłej zabawy🙂



Reakcje:

0 komentarze:

Prześlij komentarz