niedziela, 29 pa藕dziernika 2017

Dzie艅 Misia ...propozycja zaj臋膰 z offlinowym kodowaniem馃檪

Pod koniec listopada w przedszkolach cz臋sto obchodzony jest Dzie艅 Misia. Dzieci przynosz膮 swoje ulubione pluszaki, opowiadaj膮 o nich, rysuj膮 misie itp...dzie艅 kr膮偶y ko艂o tego sympatycznego bohatera. Dzisiaj propozycja aktywno艣ci zwi膮zanej z kodowaniem i nied藕wiadkami z r贸偶nych bajek...a troch臋 ich jest...Kubu艣 Puchatek, Mi艣 Uszatek...znacie jeszcze jakie艣 misie?

Co b臋dzie nam potrzebne?
Pokratkowana p艂aszczyzna: mata edukacyjna, karton, u艂o偶one talerzyki...nie ma to wi臋kszego znaczenia. Do tego kartoniki z obrazkami i strza艂kami. Mo偶na je pobra膰 tu:
Obrazki



Przygotowa艂am w dw贸ch wersjach: same kontury do pokolorowania przez dzieci i w wersji kolorowej. I to nam wystarczy...
Przechodzimy do dzia艂ania
Zabawa wprowadzaj膮ca:
Na wej艣cie mo偶na roz艂o偶y膰 obrazki i wsp贸lnie z dzie膰mi ustali膰 z jakich bajek mog膮 pochodzi膰, nast臋pnie u艂o偶y膰 je parami dopasowuj膮c do siebie ilustracje z tych samych bajek (Misia Uszatka mog膮 dzieci nie zna膰, wi臋c warto im wcze艣niej pokaza膰 t膮 bajk臋). Teraz mo偶emy przej艣膰 ju偶 do kodowania, zacznijmy od wersji naj艂atwiejszej
Wersja 艂atwa:
Na pocz膮tek ustalmy z dzie膰mi co oznaczaj膮 poszczeg贸lne symbole (zielona kropka - start, czerwona - stop, strza艂ki - to jeden krok w tym kierunku, kt贸ry wskazuj膮, mamy jeszcze obroty, a strza艂ka z pofalowan膮 podstaw膮 to podskok). W dzisiejszych propozycjach zabaw b臋dziemy wykorzystywa膰 tylko kropki i strza艂ki, pozosta艂e wykorzystamy przy kolejnych propozycjaw zabaw.
Na macie uk艂adamy zielon膮 kropk臋 i dwa kartoniki z ilustracjami z tej samej bajki. Zadaniem dziecka jest u艂o偶enie kodu - drogi, kt贸r膮 nale偶y pokona膰, 偶eby przemie艣ci膰 si臋 od startu do domku z zachowaniem warunku przej艣cia przez dodatkowy obrazek. Kod uk艂adamy ze strza艂ek na dole maty.

Wersj臋 艂atw膮 utrudnimy minimalnie dodaj膮c dwa niepasuj膮ce obrazki, te droga musi omin膮膰

Wersja trudniejsza:
W dw贸ch lub trzech dowolnych cz臋艣ciach maty uk艂adamy domki misi贸w, pozosta艂e obrazki r贸wnie偶 rozk艂adamy na macie. Na macie zaznaczamy jeszcze start. Teraz uk艂adamy odpowiedni膮 liczb臋 kod贸w, od startu do domku przez w艂a艣ciwe obrazki. Je艣li chcecie zamieni膰 si臋 w bohatera bajki, to warto wtedy do kodu wprowadzi膰 te偶 obroty...ale na pocz膮tek wystarczy wersja z samymi strza艂kami kierunkowymi...mi艂ej zabawy馃檪



Reakcje:

0 komentarze:

Prze艣lij komentarz