wtorek, 15 maja 2018

,,Negatywne­čśë” obrazki

Dzisiejsza propozycja u┼éo┼╝enia obrazk├│w odbiega od poprzednich...dzieci b─Öd─ů uk┼éada─ç wzory w wersji - negatyw, miejsca, na kt├│rych s─ů ustawione kubeczki zostan─ů zast─ůpione pust─ů przestrzeni─ů, a pusta przestrze┼ä zostanie zast─ůpiona kubeczkami.
Co b─Ödzie nam potrzebne?
Mata do kodowania ,,Kodowanie na dywanie”, kolorowe kubeczki lub karteczki, wydrukowane wzory podstawowe. Mat─Ö mo┼╝emy zast─ůpi─ç innego rodzaju kratownic─ů, gotowe wzory podstawowe plus ich wersje w negatywach mo┼╝na pobra─ç tu: Obrazki w negatywie






Po wydrukowaniu warto olaminowa─ç obrazki, w taki spos├│b, ┼╝eby z jednej strony by┼é wz├│r podstawowy a z drugiej odpowiadaj─ůcy mu negatyw. Dzi─Öki temu b─Ödziemy mie─ç od razu kontrol─Ö b┼é─Ödu w materiale, a uczniowie szybk─ů informacj─Ö zwrotn─ů, czy obrazek zosta┼é ustawiony prawid┼éowo.
Najpierw układamy wzór, potem negatyw
Jest to wersja łatwiejsza, do której potrzebujemy dwóch mat. Zaczynamy od ułożenia na jednej macie, na podstawie wydruku, wzoru podstawowego. Następnie obok układamy jego negatyw.
Dostajemy wzór, układamy negatyw
Wersja trudniejsza, układamy, na podstawie wydruku, od razu negatyw, bez układania wzoru podstawowego.
Tworzymy własne obrazki
Warto zach─Öca─ç uczni├│w do samodzielnego tworzenia obrazk├│w. Podzielmy ich na zespo┼éy, dajmy czyste, ma┼ée kratownice i kredki... niech przygotuj─ů zadanie dla drugiego zespo┼éu. Nast─Öpnie uk┼éadamy negatywy do wzor├│w zaproponowanych przez kole┼╝anki i koleg├│w.
Reakcje:

0 komentarze:

Prze┼Ťlij komentarz