pi膮tek, 6 maja 2016

Dash, Blockly...programowanie

Przedszkolakom w nauce podstaw programowania, od jakiego艣 czasu, pomagaj膮 r贸wnie偶 dwa sympatyczne roboty: Dash i Dot. Jakie zadanie mia艂 dzisiaj Dash? Przejecha膰 ko艂o ilustracji zwierz膮t, zbli偶aj膮c si臋 do ka偶dej kolejnej, wyda膰 d藕wi臋k podobny do odg艂osu, jaki wydaje dane zwierz臋...ale wcze艣niej musieli艣my go zaprogramowa膰 w aplikacji "Blockly", a do tego potrzebna nam by艂a znajomo艣膰 nazw zwierz膮t w j臋zyku angielskim i umiej臋tno艣膰 okre艣lenia odleg艂o艣ci, a nast臋pnie zaznaczenia jej w aplikacji. Dali艣my rad臋, chocia偶 艂atwe zadanie to to nie by艂o.
Staramy si臋 korzysta膰 z r贸偶nych aplikacji programuj膮c Dasha i Dota, a wyb贸r jest ca艂kiem spory: "Blockly", "Path", "Go", "Xylo". Z tej ostatniej korzystamy gdy 艂膮czymy programowanie z muzyk膮...tak Dash r贸wnie偶 jest muzykalny...potrafi pi臋knie gra膰 na dzwonkach...jak go dzieci pi臋knie zaprogramuj膮 oczywi艣cie馃槈
Aplikacje "Go" i "Path" dedykowane s膮 ju偶 najm艂odszym dzieciom, praca w nich to sterowanie robotem, aplikacja "Blockly" wymaga ju偶 od dzieci pewnych umiej臋tno艣ci, ale pi臋cioletnie dziecko stopniowo zapoznawane ze znaczeniem poszczeg贸lnych komend i sposobem tworzenia skryptu w tej aplikacji, poradzi sobie z zaprogramowaniem prostych zdarze艅.










Reakcje:

4 komentarze: