艣roda, 22 lutego 2017

Kosmiczna matematyka...kodujemy i gramy

Dzisiajsza propozycja zaj臋膰 艂膮czy kodowanie, gr臋 matematyczn膮 i wprowadzenie do tematyki zwi膮zanej z kosmosem. Mo偶na u艂o偶y膰 gr臋 wielkoformatow膮 na macie Mistrz贸w Kodowania, lub skorzysta膰 z do艂膮czonych plik贸w i zaproponowa膰 dzieciom pokolorowanie kartek wed艂ug s艂ownej instrukcji, nast臋pnie mog膮 gra膰 parami lub w ma艂ych zespo艂ach przy stolikach.



Uwa偶nie kod贸w s艂uchamy...odtwarzamy obrazek wed艂ug instrukcji s艂ownej

Do艂膮czony w pliku wierszyk (link znajdziecie na ko艅cu postu), to kod - s艂owna instrukcja, na podstawie kt贸rego uk艂adamy rakiet臋. Najpierw czytamy ca艂y wierszyk, nast臋pnie po ma艂u, po jednym dw贸ch wersach i pr贸bujemy wed艂ug nich u艂o偶y膰 kolorowe p艂ytki na macie. Je艣li niekt贸re s艂owa s膮 dla dzieci niezrozumia艂e (np: analogicznie), to t艂umaczymy ich znaczenie. Po u艂o偶eniu rakiety mo偶na j膮 dodatkowo ozdobi膰, dok艂adaj膮c na g贸rze tr贸jk膮t, a na dole p艂omienie.. Mo偶na to zrobi膰 inny spos贸b, wed艂ug w艂asnych pomys艂贸w. Warto te偶 pobra膰 pust膮 plansz臋, lub cz臋艣ciowo wype艂nion膮 i poprosi膰 dzieci o domalowanie dodatkowych element贸w, mo偶e planet, mo偶e gwiazd...potem mo偶ecie zakodowa膰 je na podstawie wsp贸艂rz臋dnych, lub w inny dowolny, wybrany przez was spos贸b.



Rakieta gotowa, pora zamieni膰 j膮 w gr臋

Teraz zajmiemy si臋 wype艂nieniem wn臋trza rakiety, to b臋dzie nasza plansza do gry. Ja wybra艂am gr臋 "dope艂niamy do 10", wi臋c by艂y mi potrzebne cyfry i liczmany w zakresie 4 - 9. R贸wnie dobrze mo偶ecie wybra膰 inn膮 gr臋 np: "trzy w linii", albo pokusi膰 si臋 o stworzenie gry wed艂ug swojego pomys艂u. Kiedy gra jest gotowa, to nie zostaje nic innego jak...zagranie w ni膮馃檪
Tu pobior臋 potrzebne materia艂y


Reakcje:

0 komentarze:

Prze艣lij komentarz