pi膮tek, 2 czerwca 2017

Od kubeczka do talerzyka...napisz kod

Dzisiaj propozycja prostej zabawy z kodowaniem dla najm艂odszych. B臋dziemy szuka膰 drogi od kubeczka do talerzyka pami臋taj膮c o spe艂nieniu r贸偶nych warunk贸w.

Co b臋dzie nam potrzebne?
Kratownica, u mnie mata Mistrz贸w Kodowania, kubeczki w kilku kolorach, talerzyki w takich samych kolorach jak kubeczki, klocki ruchu: start, stop, strza艂ki kierunkowe lub zamiennie kartka i co艣 do pisania. Kubeczki i talerzyki mo偶emy w艂a艣ciwie zast膮pi膰 wszystkim: to mog膮 by膰 klocki, guziki, kolorowe kartki...co jest pod r臋k膮
Najpierw bez warunk贸w
Pierwsze 膰wiczenie b臋dzie naj艂atwiejsze. Wybieramy jeden kubeczek (b臋dzie startem) i jeden talerzyk (b臋dzie met膮) i tworzymy kod prowadz膮cy od kubeczka do talerzyka. Takich kod贸w mo偶e by膰 bardzo du偶o, bo nie podane by艂y 偶adne warunki, wi臋c jest du偶a dowolno艣膰. Kod mo偶emy u艂o偶y膰 z klock贸w ruchu zaczynaj膮c od startu, nast臋pnie dok艂adaj膮c strza艂ki kierunkowe, kt贸re prowadz膮 do mety. Zako艅czymy go symbolem stop. Zamiennie mo偶emy u偶y膰 kartki i czego艣 do pisania i narysowa膰 kod.
Dodajmy warunki...
Utrudnijmy zadanie i wprowad藕my warunki...jakie? Um贸wy si臋, 偶e rozpiszemy oddzielnie kod dla ka偶dego kubeczka. Gdzie maj膮 dotrze膰? Do talerzyk贸w w tym samym kolorze co ka偶dy z nich. Dodatkowym warunkiem mo偶e by膰 taki spos贸b poprowadzenia tras, aby si臋 nie przeci臋艂y. Inn膮 opcj膮 jest prowadzenie kubeczk贸w do talerzyk贸w, ale warunkiem b臋dzie inny kolor talerza a kubeczka. I tu r贸wnie偶 warto doda膰 warunek o zakazie przecinania si臋 tras.




Reakcje:

0 komentarze:

Prze艣lij komentarz